Welkom

Welkom op dit blog van Team Cygnus. Team Cygnus heeft een gestroomlijnde ligfiets ontwikkeld die zich kan meten met de snelste ligfietsen ter wereld. Doelstelling is om met een optimale mens-machine combinatie wereldrecords te verbreken. Het Cygnus team bestaat uit technische specialisten van verschillende disciplines. Zij beschikken over vele jaren stroomlijn ervaring, zowel in racen als in ontwerpen. Alle Cygnus teamleden zijn wedstrijdrijders uitkomend op het hoogste niveau. Elk jaar rijden zij nationale en internationale wedstrijden als Battle Mountain, Wereld -en Europese kampioenschappen, Michigan Human Powered Speed Challenge, maar ook recordpogingen op de banen van RDW, DEKRA en Opel.

Op de pagina "Team" kunt u zien wie de leden zijn van Cygnus.

Wednesday, September 11, 2013

Battle Mountain - dag 2

De ochtendsessie staat in het teken van Thomas' kwalificatie. De weersomstandigheden zijn goed en hij is er op gebrand om een nette tijd neer te zetten. En dat lukt met een snelheid van 96,2 km/u. Dat betekent uitslapen de rest van de week. David en Jan-Marcel schrijven zich in voor de avondsessie.


Meteen na de ridersmeeting begint de show-and-tell. De leerlingen van de basisschool komen langs om hun tekeningen te laten zien, de fietsen te bekijken en handtekeningen te verzamelen. Dat is altijd een gezellige maar zeer drukke bedoening. David staat voor de eerste avondsessie op de lijst, Jan-Marcel als laatste in de laatste sessie. Na de aansluitende lunch gaan we snel terug naar het hotel. Nog snel even een powernap pakken voordat we weer aan de bak moeten.

Thomas en David hadden de startvolgorde nog niet gezien en samen lopen ze naar beneden om deze te bekijken. Dan blijkt dat daar een andere lijst hangt dan degene die rondging in het Civic Center. David staat niet meer op de lijst. Ze vragen Chris Broome wat er aan de hand is. Die geeft aan dat er snellere rijders zijn die toch 's avonds willen rijden; geen discussie mogelijk. Dat gooit de hele planning overhoop. Dit betekent dat David en Thomas morgenochtend toch weer moeten rijden om te laten zien dat ze toch echt snel genoeg zijn voor de avondsessies. De geplande powernaps worden ingekort en ietwat gehaast vertrekken we naar de baan.

Jan-Marcel rijdt zich rustig warm en de rest van het team zorgt ervoor dat de rust weer gevonden wordt. De voorbereiding ter plekke verloopt rustig en efficiƫnt. De eerdere tegenslag is weliswaar nog niet vergeten, maar we beseffen allemaal dat het geen zin heeft om er op dit moment energie aan te verspillen. De rit van Jan-Marcel verloopt voorspoedig met een snelheid van 121,6 km/u. Zoals hij achteraf zelf meldt: 'Ik heb veel gegeven, maar ben niet voluit gegaan. Ik voel me nog niet volledig fit; de dag was te hectisch voor een optimale voorbereiding.'


Tijdens de ridersmeeting vragen we nog hoeveel startlijsten er de volgende keer gaan circuleren. We krijgen te horen dat er in het vervolg maar 1 versie komt. Dat hopen we van harte, want met wisselende startlijsten valt niets te plannen. Voor het avondeten gaan we opnieuw naar de chinees en we vinden Rob Hitchcock bereid om het team morgenochtend bij te staan zodat Jan-Marcel zich morgenochtend nog weer kan omdraaien als David, Thomas en Frans weer naar de baan gaan.

No comments:

Post a Comment