Terwijl we de fiets buitenzetten, schrikt iedereen van een politieauto
die met zwaailicht en sirene het terrein bij het hotel oprijdt. Het is
Arthur Aten, de State Trooper die we de afgelopen dagen vaak gezien
hebben bij de races. Hij komt Sebastiaan 'arresteren' en slingert
iedereen op de bon die harder heeft gereden dan 70 mph, de
snelheidslimiet die geldt voor de sr305. Voor alle duidelijkheid het
zijn echte bonnen. Hij heeft dus met de lokale rechter moeten regelen
dat hij bonnen mocht uitschrijven aan alle 70+mph rijders en dat die
bonnen geseponeerd worden. Wat een geweldige stunt!
Als de bonnen ondertekend zijn, details moeten nog ingevuld worden en
uitreiking is vanavond tijdens het award dinner, worden de fietsen
opgesteld en de groepsfoto's gemaakt. Het team van Annecy presteert
het om aan te komen als de foto's al genomen zijn. Dit is de zoveelste
keer dat ze iedereen op onaangename wijze verrassen. Eerder in de week
hebben ze al eens zonder toestemming op de sr305 gereden. Alleen
dankzij tussenkomst van de organisatie is toen een aanhouding
voorkomen.
Na de groepsfoto's prepareren we de fiets en nemen we nog een beetje
rust. Ruim op tijd verschijnen we bij de start. Thomas heeft de tijd
om zich lekker warm te rijden. De rest van het team controleert de
fiets voor de laatste maal en kletst bij met de andere teams en met de
starters en Arthur. Hij is er vanavond weer bij. Het wordt grappig als
een automobilist in discussie gaat met een van de dames die de
roadblock verzorgen. De State Trooper is nog niet halverwege of de
automobilist draait zich om en loopt met hangende schouders terug naar
zijn auto.
Dan is het tijd voor speed runs. We zetten de fiets klaar, skates
worden aangetrokken en de garmin wordt aangezet. We zetten de gps
ontvangst uit, want die is er toch niet onder al het carbon van de
kuip. De wielsensor zal de snelheid moeten bepalen. Thomas heeft een
perfecte start. In de volgauto gaan we er achteraan. Het ziet er goed
uit. De wind die in de eerste heat nog te hoog was, is nu gezakt tot
waarschijnlijk legal. De snelheid loopt heel mooi gelijkmatig op. Dit
ziet er erg strak uit. Met een hoge snelheid gaat het door de traps.
Nu alleen nog een goede catch en ook dat lukt. Thomas komt helemaal
leeg uit de fiets we begeleiden hem naar een stoel en water en
druivensuiker worden aangereikt Nu is het alleen nog wachten op de
snelheden. Als we uiteindelijk horen dat de wind legal was en zijn
snelheid 75.78 mph is gaan we helemaal uit ons dak. Wie had dat voor
ons vertrek voor mogelijk gehouden?
Dol gelukkig rijden we naar het hotel terug. Straks alleen nog het
Awards Dinner en dan zit het er weer op.
Pagina's
Welkom
Welkom op dit blog van Team Cygnus. Team Cygnus ontwerpt en bouwt speedbikes en speedtrikes die zich kunnen meten met de snelste ter wereld. Doelstelling is om met een optimale mens-machine combinatie wereldrecords te verbreken. Het Cygnus team bestaat uit technische specialisten van verschillende disciplines. Zij beschikken over vele jaren stroomlijn ervaring, zowel in racen als in ontwerpen. Alle Cygnus teamleden zijn wedstrijdrijders uitkomend op het hoogste niveau. Elk jaar rijden zij nationale en internationale wedstrijden als Battle Mountain, Wereld -en Europese kampioenschappen, Michigan Human Powered Speed Challenge, maar ook recordpogingen op de banen van RDW, DEKRA en Opel.
Op de pagina "Team" kunt u zien wie de leden zijn van Cygnus.
Op de pagina "Team" kunt u zien wie de leden zijn van Cygnus.
No comments:
Post a Comment