Welkom

Welkom op dit blog van Team Cygnus. Team Cygnus ontwerpt en bouwt speedbikes en speedtrikes die zich kunnen meten met de snelste ter wereld. Doelstelling is om met een optimale mens-machine combinatie wereldrecords te verbreken. Het Cygnus team bestaat uit technische specialisten van verschillende disciplines. Zij beschikken over vele jaren stroomlijn ervaring, zowel in racen als in ontwerpen. Alle Cygnus teamleden zijn wedstrijdrijders uitkomend op het hoogste niveau. Elk jaar rijden zij nationale en internationale wedstrijden als Battle Mountain, Wereld -en Europese kampioenschappen, Michigan Human Powered Speed Challenge, maar ook recordpogingen op de banen van RDW, DEKRA en Opel.

Op de pagina "Team" kunt u zien wie de leden zijn van Cygnus.

Monday, September 17, 2012

Battle Mountain - dag 6 - Avondsessie

Terwijl we de fiets buitenzetten, schrikt iedereen van een politieauto die met zwaailicht en sirene het terrein bij het hotel oprijdt. Het is Arthur Aten, de State Trooper die we de afgelopen dagen vaak gezien hebben bij de races. Hij komt Sebastiaan 'arresteren' en slingert iedereen op de bon die harder heeft gereden dan 70 mph, de snelheidslimiet die geldt voor de sr305. Voor alle duidelijkheid het zijn echte bonnen. Hij heeft dus met de lokale rechter moeten regelen dat hij bonnen mocht uitschrijven aan alle 70+mph rijders en dat die bonnen geseponeerd worden. Wat een geweldige stunt!



Als de bonnen ondertekend zijn, details moeten nog ingevuld worden en uitreiking is vanavond tijdens het award dinner, worden de fietsen opgesteld en de groepsfoto's gemaakt. Het team van Annecy presteert het om aan te komen als de foto's al genomen zijn. Dit is de zoveelste keer dat ze iedereen op onaangename wijze verrassen. Eerder in de week hebben ze al eens zonder toestemming op de sr305 gereden. Alleen dankzij tussenkomst van de organisatie is toen een aanhouding voorkomen.



Na de groepsfoto's prepareren we de fiets en nemen we nog een beetje rust. Ruim op tijd verschijnen we bij de start. Thomas heeft de tijd om zich lekker warm te rijden. De rest van het team controleert de fiets voor de laatste maal en kletst bij met de andere teams en met de starters en Arthur. Hij is er vanavond weer bij. Het wordt grappig als een automobilist in discussie gaat met een van de dames die de roadblock verzorgen. De State Trooper is nog niet halverwege of de automobilist draait zich om en loopt met hangende schouders terug naar zijn auto.

Dan is het tijd voor speed runs. We zetten de fiets klaar, skates worden aangetrokken en de garmin wordt aangezet. We zetten de gps ontvangst uit, want die is er toch niet onder al het carbon van de kuip. De wielsensor zal de snelheid moeten bepalen. Thomas heeft een perfecte start. In de volgauto gaan we er achteraan. Het ziet er goed uit. De wind die in de eerste heat nog te hoog was, is nu gezakt tot waarschijnlijk legal. De snelheid loopt heel mooi gelijkmatig op. Dit ziet er erg strak uit. Met een hoge snelheid gaat het door de traps. Nu alleen nog een goede catch en ook dat lukt. Thomas komt helemaal leeg uit de fiets we begeleiden hem naar een stoel en water en druivensuiker worden aangereikt Nu is het alleen nog wachten op de snelheden. Als we uiteindelijk horen dat de wind legal was en zijn snelheid 75.78 mph is gaan we helemaal uit ons dak. Wie had dat voor ons vertrek voor mogelijk gehouden? Dol gelukkig rijden we naar het hotel terug. Straks alleen nog het Awards Dinner en dan zit het er weer op.

  

No comments:

Post a Comment